Gode nyheter for deg som handler elektronisk

Vi lanserer nye funksjoner i både app og nettbutikk. Les mer om hva dette betyr for deg som kunde.

Gode nyheter for deg som handler elektronisk

Vi lanserer nye funksjoner i både app og nettbutikk. Les mer om hva dette betyr for deg som kunde.

Lansering av tellelister i BD Vareskanning.

Dette er en etterlengtet funksjon som gir deg mulighet til å gjøre telling av ditt eget varelager, rett fra din egen telefon. I motsetning fra tidligere telling med BDA, trenger du ikke å kontakte en selger for å få tilsendt dine tellelister. Du skanner varene med din telefon, legger inn antall, så blir tellelistene sendt direkte på mail til deg. Enkelt, ikke sant?
Det er mulig å ha en aktiv telleliste per konto. Du har mulighet til å ta en pause, og fortsette tellingen ved en senere anledning. Du kan også sende listen på mail så ofte du måtte trenge.
Vi har også forbedret ytelsen for Android telefoner. Dette vil gi deg en smidigere kundeopplevelse, og gjøre handelen raskere.
For kunder som ønsker å handle med en CT40-skanner, har vi nå støtte for å bruke strekkodeleser i funksjonen «Bestill for levering».

Vi lanserer status.dahl.no

Vi lanserer statusside for våre digitale tjenester. Dette vil gi deg som kunde direkte informasjon om driften av våre digitale tjenester. Her har du mulighet til å abonnere på statusoppdateringer, enten på tekstmelding eller epost.

MicrosoftTeams-image (13).png

Dahl.no og BDID

Etter lanseringen av vår nye nettbutikk har vi tatt en rekke grep for å gjøre hverdagen enklere for våre kunder. Vi har fått flere gode konstruktive tilbakemeldinger fra våre kunder, og jobber alltid for å etterkomme disse.

Innkjøpslister implementert i nettbutikken

Dette er en funksjon mange kjenner igjen fra den gamle nettbutikken. Innkjøpslister gir deg mulighet til å lagre en handleliste med ett gitt antall varer, for å kunne raskere bestille de kjøpene du gjør ofte. Vi vet at det var mange som savnet innkjøpslistene de hadde i den gamle netthandelen, så nå har vi importert over alle de gamle innkjøpslistene.

NRF-nummer er nå synlig alle steder du ser produkter

Dette var en endring vi gjorde kort tid etter lansering. Vi la til visning av NRF-nummer i søk, på søkeresultater, på produktsiden, i handlevognen og i utsjekken. Vi har også testet kopiering av NRF-nummer med ett tastetrykk på produktsiden, og dette er noe vi vil bygge videre på flere steder.

Oppgradert handlekurven

I handlekurven har du nå fått flere muligheter som kunde. VI har lagt til funksjonen «Import fra Excel», som mange kjenner igjen fra den gamle nettbutikken. Dette gir deg mulighet til å importere en liste med NRF-numre og antall, rett i handlekurven, for enklere handel. Vi har også lagt til mulighet for å tømme handlekurven med ett tastetrykk, og du kan selvfølgelig lagre hele handlekurven som en innkjøpsliste.

Bedre brukeropplevelse

Vi ser at våre kunder er glad i å bruke søk i nettbutikken. Vi jobber derfor kontinuerlig med søkeoptimalisering, for å gi det beste mulig resultatet for et søk. Vi har også denne uken lansert en ny modul for kalkulering av forventet leveringstid for produkter vi ikke har på lager. Dette vil gi deg som kunde en mer nøyaktig dato for når du kan forvente å få varer som ikke er på lager.

Vi jobber med BDID

Det jobbes mye med å forbedre brukeropplevelsen i BDID. BDID har nå fått et etterlengtet ansiktsløft, og vi jobber med å gjøre navigeringen for kundeadministratorer mer brukervennlig. Du kan nå gå direkte til bruker- og kontoadministrasjon rett fra «Mine sider» på dahl.no.
17.12.2021
Ole Heggeli