Logg inn

31.05.2022

Brødrene Dahl

Nå effektiviserer vi returadministrasjon for deg

For å redusere tid til administrasjon, har vi utviklet en selvbetjent returportal.

LC (64).jpg

Portalen fungerer i vanlige nettlesere på PC, nettbrett og smarttelefoner. På nettbrett og smarttelefon blir det som å bruke en app.

I portalen kan du søke opp produkter etter ordrenummeret varen er kjøpt på, navn på produkt eller nrf.nr. De kan også tilknyttes prosjektkontonummer hos oss eller dine egne, interne prosjektnummer. På denne måten blir det enklere å knytte kreditbeløpet til riktig kostnadspost.

Du kan legge ønsket hentested og –tid og ønsket returdato for større byggevarer som vi må hente med kranbil. På denne måten kan du koordinere returdato med dager som de skal til anlegget hvor returvarene ligger.

Systemet håndterer flere returer samlet. I stedet for én kreditnota per retur, vil kundene få én samlenota. Det blir litt mindre å administrere og følge opp. Intensjonen er å etablere sporbarhet på returstatus gjennom systemet fra innlevering og frem til kreditnota.

Som før kan returvarer innleveres direkte ved de over 50 servicesentrene rundt om i landet. Noen varer vil forbli ved servicesenteret. Andre blir samlet opp og kjørt til Langhus. Her sørger vi for en enhetlig returbehandling.

Når varene blir knyttet til ordrenummer vil du også bli kreditert samme pris som de betalte.


Portalen finner du i menyen "Mine sider", eller ved å gå direkte til retur.dahl.no

MaxEmanuelson_280__MAX1551 2.jpg

Siste nytt fra Brødrene Dahl