Viggo Eriksen AS - vinner av synlighetskonkurransen
Premien inkluderer en profesjonell bedriftsfilm, profileringstøy og markedsføring – alt skreddersydd for å løfte synligheten deres ytterligere.

Bilde: Driftsleder Bengt Hansen spaserende på den beskyttende bølgevollen selskapet har levert utenfor nye Hammerfest sykehus. Foto: SmartDok
I en spennende trekning blant DIGIT-medlemmer som gjorde seg synlige på digit.no før januar, ble Viggo Eriksen AS i Hammerfest kåret som vinner av den ettertraktede synlighetskonkurransen. Premien, som har en verdi på 50.000 kroner, inkluderer en skreddersydd bedriftsfilm fra Makula Media, profileringstøy og ekstra markedsføringsmuligheter – en fantastisk mulighet for å øke synligheten til et veletablert firma.
Premien som venter
Den flotte premien gir Viggo Eriksen AS en betydelig boost på både synlighet og markedsføring. I tillegg til bedriftsfilmen, inkluderes profileringstøy og flere markedsføringsmuligheter som vil maksimere effekten av premien. Bedriften har også markedstøtte på 20.000, og vil dermed ha et totalbudsjett på 70.000 for å utnytte premien til sitt fulle.
Knut Norbotten fra Makula Media, har uttrykt stor entusiasme for prosjektet. «Veldig kult initiativ med konkurransen! Vi er veldig klare for å komme i gang med filming for Viggo Eriksen.»
Tord Edner, konseptansvarlig i DIGIT er også entusiastisk og glad på Viggo Eriksen sine vegne. «Dette blir et godt samspill der vi i DIGIT kan promotere medlemmer og bransjen på en unik måte. Noe som samsvarer med våre verdier.»
VIGGO ERIKSEN AS – EN SUKSESS I HAMMERFEST
Viggo Eriksen AS er et veletablert firma med base i Hammerfest, kjent for sitt sterke engasjement i bygg- og anleggsbransjen. De har bygget opp et solid omdømme i regionen og er stolte av kvaliteten på det arbeidet de leverer.
Bengt Hansen, Driftsleder for Viggo Eriksen AS, var både overrasket og glad da de fikk beskjeden om å være vinneren: «Vi har aldri vunnet slike konkurranser før, så dette var en utrolig hyggelig overraskelse!»
Karianne Eriksen, HMS- og personalansvarlig hos Viggo Eriksen AS, uttrykte sin entusiasme: «Neste år fyller vi 40 år, og det er virkelig fantastisk å se hvordan vi har bygget en sterk posisjon
i bransjen uten å ha hatt et stort fokus på markedsføring. Vi har fått prosjekter basert på vårt solide rykte for kvalitet, og det er en stor anerkjennelse av arbeidet vårt.» Nå ser hun på denne
premien som en mulighet til å ta steget videre: «Det er på høy tid å vise oss litt frem og bygge videre på det vi har oppnådd.»
FILMINGEN – ET SPENNENDE STEG VIDERE
I midten av juni filmes bedriftsfilmen til Viggo Eriksen AS. Sammen med Makula Media forteller de historien om selskapets 40 år i bransjen – en reise preget av solid håndverk, vekst og lokal forankring. Filmen skal ikke bare se tilbake, men også peke fremover og vise hvordan bedriften rigger seg for fremtiden. Både Viggo Eriksen AS og Makula Media har som mål å skape et engasjerende portrett som styrker bedriftens synlighet.

Viggo Eriksen startet med en mann, en maskin og en VA-grøft i Hammerfest. I dag har bedriften over 30 ansatte og flere store prosjekter i porteføljen.
Viggo Eriksen AS
- Etablert som enkeltmannsforetak i 1986, omdannet til AS i 2000
- 37 ansatte innen HMS, personal, økonomi, prosjektledelse, maskinførere og mekanikere
- 50 maskiner og lastebiler, samt knuseverk
- Sertifiseringer: ISO 9001 og ISO 14001, samt flere sertifiseringer og fagbrev innen anleggsfaget
- Spesialiseringer: ADK rørlegging, transport av farlig gods, bergsprengning, og mer