- Kundesenter
- Nytt-ordresystem

Nye kundenumre fra 1. januar 2026
Fra nyttår tar vi i bruk et nytt system. Som en del av dette får alle kunder nye kundenumre. Alle kunder får tilsendt sine nye kundenumre på e-post i god tid før årsskiftet. Det er viktig at du bruker dette nummeret når du bestiller hos oss etter nyttår.
FAQ - Overgang til nytt system
Under finner du spørsmål og svar som hjelper deg gjennom overgangen. Vi oppdaterer denne siden fortløpende dersom det kommer mer informasjon. Skulle det dukke opp spørsmål du ikke finner svaret på her, må du gjerne ta kontakt med oss på Kundeservice.
Nettbutikk, app, 24/7 og åpningstider
Når stenges nettbutikken (dahl.no), og når kan jeg legge inn ordre igjen?
Når stenges BD Varescann-appen, og når fungerer den igjen?
Hvordan påvirkes 24/7-tilgang i overgangsperioden?
Hvor finner jeg åpningstider for servicesenter?
Kundenummer og innlogging
Hvor finner jeg mitt nye kundenummer?
Jeg finner ikke e-posten med mitt nye kundenummer – hva gjør jeg?
Jeg får ikke logget inn på netthandelen – hva gjør jeg?
Prosjekt, tilganger og roller
Jeg finner ikke prosjektkontoene mine – hvor ligger de nå?
Mister jeg tilganger eller roller når kundenummeret endres?
Har prosjektkontoene mine også fått nye nummer?
Vil inaktive prosjekter og avdelinger fortsatt være synlige?
Bestilling, ordre og sporing
Hva skjer med bestillinger før nyttår?
Påvirker oppgraderingen ordre jeg allerede har lagt inn?
Hvor kan jeg spore min ordre?
Handlekurver, lister og priser
Hva skjer med mine lagrede handlekurver og lister?
Hva skjer med prisene og avtaleprisene mine etter nyttår?
BD Varescann
Hva må jeg gjøre i BD Varescann?
Faktura og betaling
Vil fakturaene se annerledes ut?
Påvirkes våre betalingsbetingelser?