Logg inn

Ofte stilte spørsmål   

Handle hos BD  Leveranse, frakt og retur  BD Vareskanning  BD ID

Bli kunde


Du må kontakte den salgsavdelingen i Brødrene Dahl som er nærmest deg. Du finner nærmeste selger på Finn kompetanse, eller kontakt vårt sentralbord.


Nei, vi tilbyr ikke tjenester mot privatmarkedet. For å kunne handle hos oss, må du ha ha et firma og et organisasjonsnummer. Er du ansatt i en bedrift kan du forhøre deg med nærmeste leder om det eksisterer et kundeforhold hos oss.


Alle våre kunder skal være satt opp med en kundeadministrator. Dette er en person i ditt selskap som administrerer brukere og kontoer for deres firma i BD ID. Kundeadministrator har mulighet til å opprette nye brukere.

Servicesenter


Du finner ditt nærmeste servicesenter i oversikten Våre Servicesentere.


Du finner åpningstider for ditt nærmeste servicesenter i oversikten Våre Servicesentere.


Nei, du kan alltid låne en BD-skanner i våre servicesentre. Du vil ikke få fordelene av å være innlogget i BD Vareskanning, og du må fylle inn ditt kundenummer og din merking hver gang du handler i våre servicesentre. Ved endt handletur, må du henvende deg i kassen for å verifisere kundenummer/konto slik som tidligere.

Nettbutikk


Alle våre kunder skal være satt opp med en kundeadministrator. Dette er en person i ditt selskap som administrerer brukere og kontoer for deres firma i BD ID. Kundeadministrator har mulighet til å opprette nye brukere.


Påse at du har skrevet både brukernavn og passord riktig. Brukernavnet ditt er den epostadressen som er registret på din bruker. Dersom du fortsatt opplever problemer, kan du kontakte ehandel.


Trykk «glemt passord» for å bli tilsendt en link for tilbakestilling av passord. Linken blir sendt til den epostadressen som er registrert på din bruker.


BD ID er en ID-portal som gir deg tilgang til en rekke tilkoblede tjenester hos oss, og som samtidig gir deg muligheten til å styre ditt kundeforhold hos oss. BD ID gjør at du selv kan administrere dine egne bruker- og firmadata hos oss og slipper å måtte ta kontakt med en selger eller kundesenteret.


For å importere en fil inn i handlekurven, må du ha opprettet en Excelfil med NRF-nummer i kolonne A, og antall i kolonne B. Filen kan kun ha 1 ark, og må ikke ha overskrifter. Trykk "Import via Excel", finn filen som er lagret på din PC, og trykk "Importer fil". Produktene vil da legge seg i handlekurven. 

Ordre og bestilling


Dersom du ønsker å endre leveringsadressen for en ordre i nettbutikken, gjøres dette i utsjekken. Her har du muligheten til å velge mellom «Bytt leveringsadresse» eller «Ny adresse».


Ordrehistorikken finner du ved å trykke «Min side» i høyre hjørne og deretter «Mine ordre».


Dersom du ikke ser ordrehistorikken, må du ta kontakt med din brukeradministrator som kan gi deg tilgang til denne.


Dette er et tillegg som kommer på alle ordre under 500,-. Småordreavgiften gjelder ikke for varer som plukkes i et av våre servicesentre. 


Ja, du kan endre eller kansellere din ordre så lenge ordren ikke har gått til plukk. Kontakt din selger eller finn en selger på Finn Kompetanse i nærheten av deg.


Hvis du spørsmål om en ordre, kan du ta kontakt med en av selgerne våre. Finn riktig kontaktperson på Finn kompetanse.

Produktinformasjon


Har du spørsmål om produkter, så ta kontakt med en av selgerne våre innenfor riktig fagfelt. Finn riktig kontaktperson på Finn kompetanse.


For mange av våre produkter, finnes det erstatningsvarer. Dette ser du enkelt i produktkortet til varen.


Produktene i nettbutikken er uten moms.

Faktura


Ja, ta kontakt med E-handel, så setter vi opp dette for deg.


Fakturaer blir som regel utsendt hver dag. Dersom du ønsker et annet oppsett, kan du ta kontakt med en av våre selgere på Finn kompetanse.


Dersom du har spørsmål vedrørende en faktura, kan du kontakte personen i "Vår referanse" på fakturaen. Kontaktinformasjon finner du i Finn kompetanse.


Ta kontakt med sentralbordet, så hjelper vi deg med dette.


Du kan få tilsendt ordrebekreftelser som e-post eller som fil i ditt regnskapssystem. Ta kontakt med E-handel for å sette opp dette.