Logg inn

Ofte stilte spørsmål   

Handle hos BD     Leveranse, frakt og retur    BD Vareskanning    BD ID

Nedlastning og installering

Hva er BD Vareskanning?

BD Vareskanning er en app som gjør det enkelt å handle med din egen mobiltelefon når du er i et av våre servicesentre. Du kan også legge inn ordre fra vårt sentrallager på Langhus, med levering direkte på ønsket leveringsadresse.

Jeg har ikke smarttelefon, hvordan kan jeg handle i servicesenteret?

Dersom du ikke har en smarttelefon, kan du alltid låne en BD-skanner i våre servicesentre. Du vil ikke få fordelene av å være innlogget i BD Vareskanning, og du må fylle inn ditt kundenummer og din merking hver gang du handler i våre servicesentre. Ved endt handletur, må du henvende deg i kassen for å verifisere kundenummer/konto slik som tidligere.

Pålogging

Hvilke fordeler gir pålogging i BD Vareskanning?

Ved å logge inn i BD Vareskanning får du flere fordeler. Du blir umiddelbart identifisert og får opp alle kundekontoer tilknyttet din bruker. Dette gir deg muligheten til å handle med flere handlekurver samtidig, og utsjekk i kassen går raskere. Du får også tilgang på ordrehistorikk, rett fra appen.

Hvordan kan jeg få tilgang til BD Vareskanning?

Alle våre kunder skal være satt opp med en kundeadministrator. Dette er en person i ditt selskap som administrerer brukere og kontoer for deres firma i BD ID. Kundeadministrator har mulighet til å opprette nye brukere.

Jeg har problemer med å logge inn?

Påse at du har skrevet både brukernavn og passord riktig. Brukernavnet ditt er den epostadressen som er registret på din bruker. Dersom du fortsatt opplever problemer, kan du kontakte ehandel.

Jeg husker ikke passordet mitt, hva gjør jeg?

Trykk «glemt passord» for å bli tilsendt en link for tilbakestilling av passord. Linken blir sendt til den epostadressen som er registrert på din bruker.

Handle med BD Vareskanning

Hva kan jeg gjøre under valget «Bestill for levering» som jeg får frem etter jeg har logget inn?

Bestill for levering lar deg opprette en bestilling som går mot vårt sentrallager og som sendes ut til valgfri adresse. Du kan bruke BD Vareskanning sin innebygde skannefunksjon for å skanne varer til bestillingen, eller så kan du taste inn NRF manuelt.

Jeg finner ikke kontoen jeg skal handle på?

Hvis du ikke finner den kontoen du ønsker å handle på i BD Vareskanning, kan det være at du ikke har tilgang til kontoen. Ta kontakt med kundeadministrator i ditt firma, som har mulighet til å gi deg denne tilgangen i BDID. En nyopprettet kundekonto vil dukke opp i BDID hos kundeadministrator senest 2 timer etter kontoen er opprettet.

Jeg får ikke skannet varen med appen?

Pass på at du har gitt tilgang til kamera på din telefon i appen. Hvis strekkoden er uleselig slik at du ikke får skannet varen kan du taste inn varenummeret (NRF-nummeret) manuelt for å legge til varen.

Kan jeg bruke BD Vareskanning selv om jeg ikke har brukernavn og passord?

Ja, det kan du. Da må du velge «Handle uregistrert» i Appen, og legge inn din konto og eventuelt merking og referanse. Dette blir så validert i kassen når du sjekker ut.

Kan jeg telle varelageret mitt med BD Vareskanning?

Dessverre, ikke enda. Denne funksjonen lanseres i løpet av høsten 2021.

Jeg skal handle på flere prosjekter samtidig, hvordan løser jeg det?

I BD Vareskanning har du mulighet til å opprette flere handlekurver, slik at du kan handle på flere prosjekter samtidig, med samme telefon. Bruk nedtrekksmenyen for å velge den kontoen du ønsker å handle på, og opprett en ekstra handlekurv.